title
کد خبر: 244228
00
راه اندازی رشته تحصیلی «ارتباطات سلامت» در مقاطع تحصیلات تکمیلی/ پوشش این بیمه تکمیلی برای خبرنگاران سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آمادگی برای راه اندازی رشته تحصیلی «ارتباطات سلامت» در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در مراسم بزرگداشت «راویان سلامت» در سالن همایش‌های شهید سلیمانی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اهمیت خبرنگاری در حوزه سلامت و ضرورت توانمندسازی خبرنگاران، وزارت بهداشت آمادگی دارد در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به راه اندازی رشته ارتباطات سلامت اقدام کند و شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت، پذیرای پیشنهادهای خبرنگاران در این زمینه است.


وی افزود: وزارت بهداشت در تمام علوم مربوط به سلامت در مقاطع مختلف از کاردانی تا فوق تخصص رشته های متعدد و متنوعی را تأسیس کرده است و حوزه ارتباطات سلامت از حوزه های بین رشته ای است که می تواند به اطلاع رسانی علمی‌تر در این حوزه کمک کند.


وی با اشاره به سختی شغل خبرنگاری و لزوم حمایت مادی و معنوی از آنان، معاونت درمان و سازمان بیمه سلامت را مکلف کرد برای بیمه تکمیلی خبرنگاران و بستگان درجه یک آنان اقدام کنند.


هر کد ملی، یک پرونده سلامت
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش از خبرنگاران حوزه سلامت خواست که با حمایت از طرح "سلامت خانواده" به نظام سلامت در پیشبرد هرچه کامل تر و گسترده تر این طرح ملی کمک کنند.


دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: در این طرح برای هر فرد یک پرونده سلامت تشکیل خواهد شد و این پرونده پایه خدمات سلامت به مردم خواهد بود.

وی اظهار داشت: هر فردی که از کانال سلامت خانواده مراجعه کند، ۹۵ درصد خدمات خود را رایگان دریافت خواهد کرد و این عدد در مناطق محروم ۱۰۰ درصد خواهد بود.
وزیر بهداشت تاکید کرد: در این طرح هم برای مراجعه کنندگان و هم برای پزشکان مشوق هایی در نظر گرفته شده است.


اهمیت جوانی جمعیت
دکتر عین اللهی گفت: رسانه ها باید کمک کنند تا ابا اجرای همه جانبه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سالمندی جمعیت جلوگیری شود؛ چرا که نباید فرصت پنجره جمعیتی را در ۶ سال آینده از دست بدهیم.


بسته‌های خدمتی برای خبرنگاران
وزیر بهداشت با استقبال از پیشنهاد یکی از خبرنگاران درباره تشکیل یک سازمان مردم نهاد از خبرنگاران حوزه سلامت اعلام آمادگی کرد که در زمینه راه اندازی این انجمن مستقل، جامعه خبرنگاری حوزه سلامت را یاری کند.


بنابر گزارش مفدا، دکتر عین اللهی در پایان برای اصحاب رسانه که همواره یاری گر نظام سلامت هستد، آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز